Dieta dwulatka wcale nie musi być nudna!

0
41
dieta dla dwulatka

Każdy rodzic chce jak najlepiej dla swoich dzieci. Chcemy, żeby niczego im nie brakowało i żeby były najszczęśliwszymi dziećmi na świecie. To samo jest ze zdrowiem dziecka i rozszerzaniem diety. Od pierwszych chwil życia dbamy o rozwój naszego maluszka. Najpierw staramy się karmić piersią, aby wzmocnić jego odporność, a później przy dodawaniu stałych pokarmów staramy się, żeby posiłki zawierały jak najwięcej składników odżywczych.

Jak powinna wyglądać dieta dwulatka?

Na pewno powinna się ona składać już z pięciu stałych posiłków. Wiadomo, że dziecko nie zje wszystkiego od razu. Czasami będzie miało gorszy humor, a czasem w ogóle nie będzie miało ochoty na jedzenie. W trakcie choroby także wszystkiego nie zje. Jedyne co będzie chciało to tylko mleko mamy.

Jeśli dziecko nie ma alergii na żaden pokarm, można śmiało zacząć podawać mu to, co jedzą dorośli. W granicach rozsądku jednak. Ważne jest to, żeby spożywać posiłki razem ze swoim dzieckiem. Uczy go to prawidłowych zachowań. Ponadto wspaniale jest jeść ze swoim dzieckiem, a gdy ono widzi jak rodzice jedzą – ono także ma ochotę na to samo. Nie powinno się zatrzymywać jedynie na papkach. Dziecko musi jeść większe pokarmy i uczyć się rozdrabniać pokarm. Zamiast tego dajmy się dziecku rozwijać i próbować nowych rzeczy.

Ważne jest to, żeby wiedzieć, że dziecko krztusi się głośno, ale dławi się w ciszy. Dlatego nigdy nie spuszczajmy naszego dzieciaczka z oczu gdy je. Dla jego bezpieczeństwa.

Dieta dla dwulatka – co jeszcze powinniśmy na ten temat wiedzieć?

Wiadomo, że dzieci dwuletnie mają już większość mlecznych zębów, dlatego z łatwością mogą coś chrupać. Nie ograniczajmy się jedynie do kaszek. Nie dawajmy dziecku zbyt dużo słodyczy. Nie przyzwyczajajmy go do tego, ponieważ wzbudzimy w nim wtedy bardzo niezdrowe nawyki. Może to poskutkować w przyszłości cukrzycą, nadwagą albo otyłością.

Na talerzu dwulatka bez wątpienia nie może zabraknąć jajek, ryb, mięsa, pełnowartościowych węglowodanów złożonych, warzyw oraz owoców. Trzeba pamiętać również o suplementacji żelazem, jak i witaminą D. Ryby należy jeść co najmniej dwa razy tygodniowo. Co do mleka – nie musi być to od razu mleko krowie. Może być to mleko kokosowe albo sojowe. Jest tak samo pełne wszelkich składników mineralnych.

Jeżeli nie mamy pomysłu na obiad dla dwulatka, w Internecie jest naprawdę niezliczona ilość możliwości i przepisów. Warto jest się rozejrzeć, może akurat znajdziemy coś ciekawego dla siebie i dla swojej rodziny. Jeśli my będziemy jeść zdrowo, dziecko będzie nas naśladować.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here