bezpiecznywozek.pl

Kolejna witryna oparta na WordPressie

najzdrowsze warzywa
Lifestyle

Najzdrowsze warzywa

Warzywa i owoce to podstawa naszej diety. Muszą znajdować w niej swoje najważniejsze miejsce, jeśli zależy nam na zdrowiu i dobrym samopoczuciu. Jakie są najzdrowsze warzywa i co naprawdę warto włączyć do swojego menu?
Według niektórych specjalistów, najzdrowszym warzywem świata jest jarmuż. Posiada on bardzo duże ilości żelaza, a także wapnia, którego ma więcej, niż mleko. Jest on także bogaty w witaminy A, C i K. Jest też źródłem flawonoidów, naturalnych utleniaczy o właściwościach antynowotworowych.
Mało kto zdaje sobie sprawę, że niezwykle zdrowa jest znana nam dobrze kapusta pekińska. Ma niesamowicie wysoką ilość minerałów, witamin oraz antyoksydantów. Chroni nasz wzrok oraz wzmacnia skórę, ponieważ zawiera duże ilości witaminy A. Posiada też sporo witaminy C.
Niezwykłe właściwości dla zdrowia ma także burak ćwikłowy, oraz jego liście, czyli botwina. Obniżają poziom cholesterolu we krwi, mają ogromne ilości żelaza, wzmacniają układ krwionośny, są bogate w kwas foliowy.
Do jednym z najbardziej odżywczych warzyw wlicza się także brokuł. Zawiera on dwa bardzo cenne minerały, jakimi są selen i sulforafan. Zawiera szereg witamin, takich jak A, C i K. Jest również bogaty w witaminy z grupy B. Skutecznie obniża też poziom kortyzolu, zwanego także hormonem stresu.
Jednym z warzyw, które większość z nas nie wspomina dobrze z dzieciństwa, ale do którego często przyzwyczajamy się później, jest szpinak. Jest on bogaty w beta – karoten, luteiny i witaminę C. W efekcie tego chroni on przed miażdżycą i wykazuje silne właściwości antynowotworowe.
W warzywach, które ostatnio wygrywa wszelkie rankingi prozdrowotności, znajduje się rukiew wodna. Zmniejsza ona ryzyko nowotworu oraz wpływa korzystnie na stan całego organizmu. Można zjadać ją zarówno w wersji gotowanej, jak i na surowo.
Oczywiście należy pamiętać, że najzdrowsze są warzywa w formie surowej, niepoddane obróbce termicznej. Mamy wtedy pewność, że zachowały one komplet witamin i właściwości odżywczych. Następne w kolejności są warzywa gotowane na parze. Najgorszą opcją jest smażenie. Alternatywą smażenia, którą możemy zastosować w celu zachowania właściwości odżywczych warzyw, jest ich upieczenie. Jednak im częściej będziemy spożywać warzywa nieprzetworzone, w formie surówek czy sałatek, tym lepiej. Oczywiście tyczy się to sporej części, ale jednak nie wszystkich warzyw. Do tych z nich, których spożycie na surowo jest zakazane lub niezalecane zalicza się m.in. ziemniaka, bakłażana, szparagi, dynię, szpinak czy strączki.

Przeczytaj więcej na rzeczyznatury.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *